1.10.1 Extra account types
new
We kregen veel vragen over verschillende typen accounts. Daarom introduceren we nu, naast het gewone behandelaar account, twee soorten account types die voor een
halve licentie
tellen:
Alleen-lezen
👀
Dit account kan gebruikt worden voor collega's die alleen te hoeven lezen, zoals sales, marketing of management. Het kan niet als behandelaar aan een ticket gekoppeld worden en kan geen uren registreren.
Extern
🕺
Dit account kan alleen de tickets zien waar hij/zij als behandelaar ingesteld staat. Dit is geschikt voor externe personen van leveranciers of freelancers, die niet alle tickets mogen zien. Het voordeel is dat zij ook tijdregistratie kunnen toevoegen op de tickets.
Het is ook mogelijk om dit account geen wachtwoord te geven, dan is het geschikt als extra account om uren op te registreren.
CleanShot 2022-11-30 at 20
Kosten
Beide accounts kosten een
halve
licentie. Dus voor het geld van één licentie kunnen twee van dit soort accounts aangemaakt worden.
Standaard zijn voor deze accounts rollen aangemaakt met bepaalde rechten. Uiteraard zijn deze aan te passen naar jouw eigen wensen.
1.10.0 Planningsmodule, collega's kunnen taggen en inloggen met Microsoft
new
Planningsmodule (Exchange online)
De planningsmodule is live voor alle klanten! Deze heeft de afgelopen maand bij een aantal klanten gedraaid als BETA. De feedback hierop is verwerkt. Hiermee maken we het mogelijk om direct vanuit Inserve taken in de plannen in de Office 365 agenda van een medewerker.
planner2
Voor de uitgebreide werking hiervan verwijzen we je graag door naar:
Collega's kunnen taggen met @
Wanneer je binnen een bericht in een ticket het
@
teken typt zal er de optie verschijnen om een collega behandelaar te taggen. Wanneer je dit opslaat als notitie of verzend als bericht zal er een notificatie gestuurd worden naar je getagde collega.
taggen
taggen2
SSO met Microsoft 365
Het is nu mogelijk om met Single Sign On in te loggen in Inserve met je Microsoft 365 account. Standaard staat deze optie nu uit, hier staat uitgelegd hoe je deze kan activeren en zelfs verplichten: Hier kun je vinden hoe je deze optie kunt activeren binnen jouw omgeving.
CleanShot 2022-11-09 at 09
Opmaak wissen in de berichten
Er is nu de optie om de opmaak van geplakte tekst te wissen.
image
En wat nog meer...
  • Bij het binnenkomen van een notificatie op een ticket die al openstaat zal deze automatisch verversen.
  • Probleem bij het gebruiken van snelfilters waar deze op de verkeerde pagina bleef hangen. Deze gaat nu altijd weer terug naar pagina 1.
  • Het vooraf invullen bij een asset werkt weer naar behoren.
  • Factuurregels worden direct herberekenend bij toevoegen tijdregels op de factuurpagina.
1.9.5 Vrij veld van type datum & Vervaldatum bij assets
new
Vrij veld van type datum
Het is nu ook mogelijk om een vrij veld toe te voegen van het type datum. Nu kun je op ieder object binnen Inserve een datumveld toevoegen.
image
Vervaldatum bij assets
Bij assets is nu standaard een nieuw veld beschikbaar namelijk
Garantie vervaldatum
. Deze is ook toe te voegen aan het overzicht waar je ook de sortering mee kunt toepassen. Heel handig om te zien of er assets binnenkort gaan uit de garantieperiode vallen.
image
En wat nog meer...
  • Het icoon om de cockpit aan te passen is weer zichtbaar.
  • Je kunt niet meer een bericht versturen en het ticket sluiten wanneer er openstaande taken zijn.
  • Bij het toevoegen van een widget kon deze leeg zijn.
1.9.4 Uitbreiding taken & Tickets verbergen tot datum en tijd
new
Uitbreiding taken
Bij taken kan nu een geschatte tijd worden toegevoegd. Wanneer deze geschatte tijd is ingevuld zal bij het afronden van de taak de tijd, omschrijving en behandelaar vooraf ingevuld worden voor het maken van een tijdsregistratie!
taken
Tickets verbergen tot datum en tijd
Het is nu mogelijk een ticket te laten heropenen op datum en tijd. Voorheen was het mogelijk alleen een dag te selecteren. Wanneer de ingestelde dag en tijd bereikt wordt zal het ticket open springen. Handig voor tickets waar je bijvoorbeeld pas aan het einde van de dag naar moet kijken.
image
En wat nog meer...
  • Probleem opgelost wanneer er grote hoeveelheden aan bijlagen niet verzonden konden worden.
  • Wanneer een ticket van ingepland (Verborgen na deze release) naar open springt wordt de datum ook leeg gemaakt.
  • Bij het aanmaken van een contactpersoon vanuit een ticket sluit het formulier weer.
  • In de ticket tabel is het weer mogelijk te sorteren op bedrijf met een actieve filter op een behandelaar.
1.9.3 Uitgebreide berichtenmodule
new
Uitgebreide berichtenmodule
Naast het CC veld van een ticket, waarmee collega's van de klant op de hoogte kon blijven met alle tickets, is het nu ook mogelijk om eenmalig een ontvanger toe te voegen aan een bericht.
Het is daarnaast mogelijk om te zien waar de oorspronkelijke e-mail naar verstuurd was, zowel inkomend als uitgaand.
Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld met een leverancier moet communiceren. Dan is duidelijk te zien welke berichten de klant gehad heeft en welke niet zichtbaar zijn. Dankzij de 'Allen beantwoorden' knop boven het bericht kun je ook makkelijk op het draadje reageren.
Ook reacties van collega's worden automatisch zichtbaar of verborgen gezet, afhankelijk of de oorspronkelijke e-mail naar de contactpersoon is verstuurd of niet.
CleanShot 2022-08-15 at 21
Handtekening
De handtekening is nu zo ingesteld dat deze automatisch toegevoegd wordt bij het versturen. Bij een interne notitie wordt deze
niet
toegevoegd. Dit maakt het gebruik van snelle antwoorden makkelijker.
1.9.2.1 Grote bijlagen versturen met link
new
Grote bijlagen versturen met link
De nieuwe integratie met Microsoft Graph had een limiet van 3 MB voor bijlagen. Dit hebben we nu opgelost door download links toe te voegen aan de e-mail die naar de klant gaat, en een eventuele notificatie e-mail naar de behandelaar.
Dit werkt hetzelfde bij omgevingen die nog met SMTP uitsturen.
Dit maakt het dus mogelijk om veilig grotere bestanden te delen met de klant, zonder bang te zijn dat het geblokkeerd wordt door de ontvangende mailserver.
CleanShot 2022-07-14 at 11
1.9.2 - Ticket sjablonen
new
Ticket sjablonen
Het is nu mogelijk om een ticket sjabloon toe te passen op een nieuw of bestaand ticket.
sjabloon-nieuw
Bij een bestaand ticket is het mogelijk om te kiezen welke zaken je toe wilt voegen aan het bestaande ticket.
sjabloon
Statusupdates zichtbaar bij een ticket
Het aanpassen van een status wordt nu bijgehouden in het ticket. Hier is snel te zien wie op welk moment de status van een ticket heeft aangepast.
statusupdates
Tickets sluiten zonder melding.
Er is nu de mogelijkheid om een ticket te sluiten bij het versturen van een bericht zonder dat er een melding naar de klant gaat.
image
Ook zonder bericht verzenden is sluiten zonder melding mogelijk:
CleanShot 2022-08-11 at 09
Reset filters knop bij tabel weergaves
Het is nu snel inzichtelijk wanneer er een filter actief is op een tabel. Wanneer er meer dan 1 filter actief is op 1 van de kolommen zal de knop beschikbaar zijn en kun je met 1 klik alle filters verwijderen.
filterwissen
En wat nog meer...
  • Mogelijkheid voor het exporteren van de factuurregels naar CSV.
  • Bij het aanmaken van een ticket wordt er ook gezocht in het onderwerp voor gerelateerde tickets.
  • Mogelijkheid voor het samenvoegen en archiveren van bedrijven.
  • Optie om direct een factuur te versturen bij WeFact.
  • Bedragen kunnen worden ingevoerd met een punt of komma.
  • Wanneer er een afsluitingsmail naar de klant gaat is deze inzichtelijk in het ticket.
  • Bij het kiezen van een product worden de eerste 25 meteen getoond.
  • Bij het kiezen van een bedrijf wordt het adres meteen getoond.
  • Bij snelle antwoorden is het mogelijk om de behandelaar van het ticket als magisch veld te kiezen.
  • Assets zijn zichtbaar bij een contactpersoon.
  • Je kunt een datum range selecteren in het ticket overzicht op 'gesloten op'.
  • Fix dat de kolom filter van een bedrijf niet zichtbaar was maar wel actief.
  • Fix waar bij het verversen van de pagina een 403 gaf.
  • Fix waar de submap niet getoond werd bij de Microsoft Graph optie.
  • Fix voor wanneer een ticket zonder status opgeslagen kon worden.
  • Fix waar een tijdsregistratie binnen Safari een verkeerde datum kreeg.
  • Fix waardoor er emailadressen dubbel als cc werden toegevoegd.
1.9.1 - Inzicht tijdregistratie
new
Inzicht tijdregistratie
In deze release is er de mogelijkheid om inzicht te krijgen in alle tijdregistraties. Dit is handig voor de medewerker om te kijken waar eventueel tijd is gemist op die dag. je kunt hem vinden onder:
Cockpit > Mijn uren
image
Voor de beheerder binnen Inserve is er ook de optie om de uren van al je medewerkers in te zien. Deze is te vinden onder:
Statistieken > Geregistreerde tijd
Om alles goed inzichtelijk te maken is het nu ook mogelijk om een tijd te kiezen bij je tijdregistratie:
image
Wanneer de gespendeerde tijd wordt ingevuld via een timer of handmatig zal automatisch de starttijd berekend worden. Dit alles om het bijhouden van uren simpel te houden.
timeregistration1
En wat nog meer...
  • Fix voor notificaties die speciale karakters bevatten.
  • Fix zodat het weer mogelijk is producten toe te voegen vanaf de factuurpagina.
  • Volgorde is aangepast van de notificatie e-mails.
  • De mogelijkheid om tijdregistraties aan te passen nadat deze al gefactureerd zijn.
  • Het Inserve logo is ge-update.
1.9 - Notificaties
new
Notificaties
In deze release is een nieuw notificatie systeem geïntroduceerd. Het is nu mogelijk op gebruikersniveau notificaties te ontvangen in Inserve. Ook is het mogelijk om deze notificaties in het OS (via de browser) te ontvangen en/of per e-mail.
CleanShot 2022-05-19 at 16
CleanShot 2022-05-19 at 16
De instellingen vind je via het rechterbovenmenu en klik dan op je naam om op de profielpagina te komen:
CleanShot 2022-05-16 at 12
De volgende instellingen vervallen, dus als je deze actief wilt houden moet je deze nu op behandelaarsniveau instellen:
---
CleanShot 2022-05-16 at 11
---
Voor een uitgebreide uitleg, ga naar https://help.inserve.nl/help/hoe-werken-notificaties/
Microsoft Graph API
De voorbereiding is getroffen om de e-mail uit te lezen en te verzenden via de Microsoft Graph API, als vervanging van het verouderde IMAP protocol. We gaan deze gefaseerd uitrollen, je ontvangt van ons bericht zodra deze beschikbaar is.
En wat nog meer...
  • Fix voor gebruik van gravatar.com
  • Totaal regel toegevoegd aan Werkbon
  • Tijdstip correct bij importeren e-mails
  • Tijd aanpassen mogelijk na factureren
  • Facturen en tickets kunnen sorteren op bedrijfsnaam
  • Categorieën kolom beschikbaar in assets tabel
1.8.6 - Contactpersoon met meerdere bedrijven
new
Het is nu mogelijk om een contactpersoon aan meerdere bedrijven te koppelen. Dit is handig als een persoon voor meerdere bedrijven werkt. Het werkt als volgt:
CleanShot 2022-03-08 at 11
Inkomende e-mail
Als er een e-mail van een contactpersoon met meerdere bedrijven binnenkomt, zal de ticket
niet
automatisch aan een bedrijf gekoppeld worden. In de ticket heb je de mogelijkheid om de ticket aan één van de bedrijven van de contactpersoon te koppelen:
CleanShot 2022-03-08 at 11
Portal
De klant heeft de mogelijkheid bij het indienen van een ticket via de portal, direct aan te geven voor welk bedrijf de werkzaamheden zijn. Standaard is het bedrijf leeg.
CleanShot 2022-03-08 at 11
Indien de contactpersoon de rechten heeft om 'Alle tickets binnen bedrijf' te zien, zullen ook de tickets van andere gekoppelde bedrijven zichtbaar zijn.
API
De API is hiervoor geupdate. Pas je calls aan dat je 'companies' in plaats van 'company' ophaalt met de 'with' parameter op het /clients endpoint.
HostFact klantpaneel integratie
3CX integratie
De 3CX template is ook gewijzigd, vanwege de API aanpassing. Download hier de nieuwe versie: https://help.inserve.nl/help/hoe-stel-ik-de-3cx-integratie-in/.
Load More