Soms wil je een derde (bijvoorbeeld leidinggevende van de ticketaanvrager, of een leverancier) een mail sturen vanuit een ticket. Deze persoon hoeft niet continu meegenomen te worden in de communicatie (dus geen CC).
Bijvoorbeeld;
Je bent bezig met een ticket en na een aantal keren heen en weer gecommuniceerd te hebben, blijk dat je een stuk hardware moet bestellen. Je wilt hiervoor akkoord vragen aan een leidinggevende bij de klant. Je zou dan eenmalig een afschrift moeten kunnen sturen van je ticketcommunicatie met daarbij de vraag of de uitgave akkoord is. De leidinggevende kan akkoord geven door te reply-en en jij hebt alles netjes gedocumenteerd.
Ander voorbeeld;
Je wilt ruggenspraak houden met een leverancier en wilt dit in het ticket verwerken. Je zou dan vanuit het ticket een bericht kunnen sturen (zonder tickethistorie) waardoor het antwoord ook weer netjes in inserve terecht komt.
In beide voorbeelden hoeft de eenmalige ontvanger niet meegenomen te worden in de verdere ticketcommunicatie, waardoor een CC niet handig.